aku ni suka sangat pendam perasaan. aku tak tahu kenapa aku suka buat macam ni. aku sanggup pendam semua tu semata-mata untuk tak burukkan keadaan. untuk tak sakitkan hati siapa-siapa. tapi kadang-kadang tu terlepas jugak lah kan nak buat macam mana. ada la masa-masa tertentu, aku suka pendam perasaan. dan lama-lama, perasaan yang terperuk dalam lubuk hati ni mula la membusuk macam nasi basi. dan masa tulah, mula lah aku nak rasa sedih lah, nak nangis lah, nak marah tak tentu pasal lah. apa-apa jelah yang aku rasa. bila benda ni jadi, aku selalu tak ada mood.
tapi, walaupun aku tak ada mood, aku rasa aku tak pernah buat orang lain hilang mood jugak. aku tak pernah jebakkan orang lain dalam ke-tidak-ada-mood-an aku. lain la kalau aku tak pendam perasaan, pastu kau buat aku bengang ke apa ke, on the spot jela aku takde mood dengan kau. tapi dengan orang yang buat aku tak de mood je aku buat macam tu. dekat orang lain yang takde kena mengena aku tak libatkan pun.
aku tak faham kenapa ramai orang sekeliling aku suka sangat layan aku macam taik bila diorang takde mood. padahal aku tak de kaitan pun dengan ke-tidak-ada-mood-an dia. padahal aku buat salah sikit je. marah aku macam aku buat apa je. cakap dengan aku pun macam nak taknak. pastu kalau tersalah cakap sikit kena marah lagi. kadang-kadang tu aku tak buat apa apa pun kena jugak.
tolong lah, kalau ye pun kau takde mood, tak payah nak buat orang lain hilang mood jugak. kau tak de mood kau duduk diam diam sorang sorang tak payah hilangkan mood orang lain pulak. suka sangat ke spoil hari orang? elok-elok orang tu happy happy kau layan cam taik, tak pasal pasal je orang tu pun hilang mood jugak.
just please dont ruin other people's day. ciao.
No comments:
Post a Comment