Tuesday, January 17, 2012

adventure time !

Helloo bloggers and readers ~ well i just got home from Cameron yesterday. it was tiring, but fun fun fun (rebecca black's version of fun).

11th January 2012, Wednesday

Malam tadi (10 hb) dah balik kampung. Pagi-pagi pukul 5 dah bangun because my flight's at 835 am. Semangat kan bangun awal gila? Pastu dalam pukul 7 camtu pergi LCCT with mum, atok, acik and Hafiz. After that I'm all on my own T.T kinda scared at the first place. Ni kali kedua aku naik plane tp 1st time aku naik sorang2. Hoho.

ticket to Penang

the view

At first aku tunggu dekat gate yang salah! zzz. Nasib baik akhirnya tak tersesat pergi ke Kuching/Lombok *bak kata along yg menyakat* haha. Selepas itu saya menapak dengan bacaan Bismillahirrahmanirrahim.. 

before terbang ke udara ~

a picture i've always wanted to take

45 min lepas tu akhirnya sampai ke Penang International Airport ~ dah sampai aku sesat barat, i was so confused, serupa rusa masuk kampung. even tourists doesn't look as confused as i am :( aku sesat sebab tempat tu tgh renovate, kalau x renovate tk sesat kot? *sedapkan hati. then tak lama lepas tu dh tak sesat, tunggu for my cousin to take me to Jusco Perda, my uncle shall take me from there :)

12th January 2012, Wednesday

Petang tu pergi Cameron dengan mak su, pak su, Anis, and my pak su's adik, pak mi and his family ~ sampai dah malam, sejuk gila Cameron! Rasa macam tinggal kat oversea ~ oh yeah today's Fadly's birthday, happy birthday ! 

13th January 2012, Thursday

Today's my best friend's birthday, Syifaa Ruzi, happy birthday girlfriend <3 Hari ni pergi jalan2 di Cameron. Pergi tu this unknown place, makan2 cheese cake, popcorn, tengok bunga2 ~

pretty flower being pretty

Time tu hujan :( tak dapat nak pergi jalan2 sangat. Lepas tu jalan2 lagi, nak pergi Bharat tutup pulak.. pastu pergi pasar. Aku duduk dalam kereta saja ~ Malam tu pergi pasar yang sama. Aku beli jagung mutiara for family. Jalan2 tu tetiba terserempak dengan Fathie. Terkejut beruk aku. Boleh pulak terjumpa budak sekolah kat sini.. aduhaii, hahaha. Then balik hotel, tidoq dalam kesejukan ~

14th January 2012, Saturday

After check out hotel, kami pergi Bharat. I bought strawberry and lemon flavoured tea. And then mak su belanja me scones and strawberry tea hehe.

pleasant view, isn't it?

After that pergi Mardi. Banyak gila bunga cantik2 kat sanaaa. Menggila aku tengok bunga daisy *.* so divine !

my beloved aunty, me and Anis.

beautiful daisies

big daisyyy

flowers with a weird name.

After that pergi makan. then balikkk. on the way tu ada la singgah2 sini sana lagi. I bought myself 2 bunch of daisies and a bunch of roses for my beloved mother :)

:)

pretty daisies no 1

pretty daisies no 2

Around 630 camtu sampai Ipoh. Ingatkan nak naik Intercity (kereta api laju) balik KL. Tapi i missed the last train to KL :( hmm. Last2 naik bus je turun kat KL Sentral. So that was all my adventure. It was really fun and I really enjoyed myself. Thanks Mak Su, Pak Su and Anis for inviting me for this trip ! :)

Actually, this is a very delayed post. I was very busy. Yelah dah kerja kan :3







No comments:

Post a Comment