gmbr goyang
-1st dayThe first day was, okayy, I guess. Dapat sebilik dengan Syifaa. Then kena bahagi ikut kumpulan and I'm in group Ikan. Well nasib ada Iza so we paired. Malam ada ceramah BM. Cikgu tu tak habis2 spot aku -,- haih buat malu dah jawapan salah. zzz.
the so called gegeh gang
after ceramah addmath
-2nd day
It was okay in the morning. After lunch and ceramah agama ada jungle trekking. Well, I must say, I'm freaking exhausted okay. Bukit dia, Ya Allah, curam sangat2 serious tak larat nak naik. Dah sampai kat hutan ada check point and blablala. Time balik tu naik bukit lagi. Tak larat lagi. Nasib baik ada Syifaa, so jalan dgn dia, Farah, Khairul and Ein. Sembang2 blablabla makan. Balik bilik rest. Syifaa migrain. Reena asthma sikit. Tiba-tiba aku rasa sakit macam after operation last year. After mandi sesak nafas. Called ma and cikgu, then Cikgu Hidayah and lagi sorang (idk her name sorry) came into our room. Teman us until Cikgu Faridah datang, then off me, Reena, Cikgu Faridah and Kak Fizah (fasi) to nearest clinic. Aku dah rasa okay sikit sebenarnya mls nk pegi clinic tapi takut apa-apa so pegi je la. Turn out all clinics dah tutup. Pergi hospital (but nama dia Pusat Rawatan Az-Zahra, more like KPMC kot) . Nasib baik dapat masuk cepat cause my case was put under emergency. Doc checked here and there, and told me I'm fine. I was just too tired and I need rest, so I was dismissed for the rest of the activities that night.
boring tunggu Fasi tak datang-datang
-3rd day
Well, it's okay, I guess. No tiring activities and I'm feeling better. Just the pain come and go sometimes but it's alright. Then ramai cerita pasal malam tadi rupanya diorang tido pukul 330. Kesian gila. Ada activity apa tah. Thank God tak dapat join. Then blablabla, this and that, kami semua selamat sampai ke rumah masing-masing. Alhamdulillah.
Conclusion
Well, I dunno, this camp sucks, 1st cause I fell sick again during the camp. Last time was at Jijan -,- 2nd is i don't really like the activities, i mean, i know the facilitators are trying to convey messages and lessons during the activities, but geez i dont get it man, they could just explain it to us, and then tak pasal-pasal kena panggil bodoh sombong, etc. 3rd i dont like the jungle trekking. buat aku sakit.
BUT, there are several things that I like okay for example : YEAY IKAN MENANG 2ND PLACE FOR BEST GROUPS! *i didnt get the prize tak aci wey -___- Then, the teknik menjawab, kira okay lah dapat jugak ilmu kan. Another one is i get to talk to people i dont talk to before this, haha weird eyy. And i also get to see people crying. Tak pernah nampak peoples from my batch menangis (a few pernah la) unexpected pun ada. sokay lah, benda sedih wajar lah nangis en~
K bb



No comments:
Post a Comment