:)
Do you know who is this woman? Well dear readers this is my most beloved mother. I love her with every inch of my soul, I swear. She is the best mother in the whole wide world. She always supports me, especially in my studies. She doesn't even mind if I failed my test. She'll just tell me that I can do better next time, not to worry, she trust my abilities. :') But that's not what I want to tell in this post.
Lepas maghrib tadi, after solat aku salam mak. Kiss her forehead and hug her, as usual. But this time I say "I love you," and I didn't let go. Then aku cakap "Mak sayang adik tak?" "Takkkk" sambil buat pokerface mak jawab soalan aku. Terus aku mencebek sambil buat muka comel *bluekk* and pandang dia. Then mak senyum and tanya "Adik rasa?" "Sayang?" "Sayang laaah" then aku peluk mak sekali lagi sambil cakap "dah lama tak manja-manja dgn mak" Tula adik sibuk facebook, buat essay, buat homework". Terstop sekejap fikiran aku yang baru nak manja-manja macam budak 5 tahun. Aku baru form 5 mak dah cakap aku sibuk. Macam mana la nanti aku dah masuk U, dah kerja apa semua. Aduhh. So I hug her even tighter and tell her that I love her.
Moral of the story di sini ialah, jangan teragak-agak nak bermanja-manja dengan mak korang. Korang tak tau bila mak korang akan pergi tinggalkan korang forever *mintak jauh* Tapi betul apa. Daripada korang peluk boyfriend/girlfriend korang, lebih baik korang peluk orang yang lahirkan korang, orang yang sayang korang lebih dari diorang sayang diri sendiri. You get what I mean? Aku bukan nak berceramah whatsoever kat sini. Just saying.
P/S= I love my mum so much. I love her more than anyone else!
No comments:
Post a Comment